Jumat, 19 Maret 2010

About Alexa Rank



Share

Alexa adalah anak perusahaan dari situs Amazon.com. Situs Alexa adalah sebuah sistem ranking yang dinilai berdasarkan tingkat traffic/ramainya suatu situs yang dengan Alexa toolbar yang diinstal oleh pengunjung.
Penjelasan alexa menurut situsnya adalah:
The traffic rank is based on three months of aggregated historical traffic data from millions of Alexa Toolbar users and data obtained from other, diverse traffic data sources, and is a combined measure of page views and users (reach). As a first step, Alexa computes the reach and number of page views for all sites on the Web on a daily basis. The main Alexa traffic rank is based on a value derived from these two quantities averaged over time (so that the rank of a site reflects both the number of users who visit that site as well as the number of pages on the site viewed by those users).


The three-month change is determined by comparing the site's current rank with its rank from three months ago. For example, on July 1, the three-month change would show the difference between the rank based on traffic during the first quarter of the year and the rank based on traffic during the second quarter.

Anda mungkin ingin meningkatkan Alexa Rank karena alasan untuk pengiklan/advertisers, jaringan iklan/ad networkers menggunakan ranking Alexa sebagai ukuran untuk menentukan popularitas situs/blog anda. Jadi, jika anda adalah seseorang yang menghasilkan uang melalui iklan, anda perlu meningkatkan Alexa Rank karena Alexa Rank juga bisa membantu anda menawar harga iklan.

Sebenarnya inti dari meningkatkan alexa rank adalah meningkatkan jumlah trafik atau kunjungan ke web atau blog anda, namun seringkali data yang di dapat oleh alexa tentang trafik blog anda tidak akurat, oleh karena itu kita sebagai pemilik web atau blog harus berusaha agar data trafik web atau blog kita sampai ke alexa dengan akurat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar